Wednesday, August 8, 2012

Bertemu kembali di laman yang dah lama tak ada catatan kenangan, biarpun beribu kenangan berlalu sepanjang tahun 2011..namun aku biarkan je kenangan pengalaman tu pergi begitu saja walaupun di sudut hati kecil banyak yang aku ingin kongsi dan ceritakan di blog ni...kesibukan, ketiadaan masa dan menguruskan kepentingan lain melebihi diri dan kemahuan hati
membuatkan blog aku tinggal sepi...
Bagaimana nk mula ni...aduhhhh...pusing2 ni..dah mcam2 ayat dh di catat...aku delete..pas tu delete..delete lagi..entah la..
Hari ni aku ke Shah Alam bagi menziarahi arwah kak kunah yang telah kembali kerahmatullah subuh tadi 8/8...tarikh yang sama arwah dilahirkan...arwah selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Seksyen 21 Shah Alam...berdekatan tempat tinggal anak2nya...Dr Zeti dan Linda....Sedih apabila sampai disana aku agak terkilan dan hampa sekali kerana tidak sempat untuk menatap jenazah arwah buat kali terakhir...oleh kerana pengurusan jenazah di kawasan itu agak pantas...aku dan beberapa adik arwah tidak lah berkesempatan menatapnya...apakan daya ...arwah kak kunah selain dari isteri kepada arwah sepupuku..dia adalah ibarat sahabat dan rakan aku semasa bertugas di Jab Pertanian...arwah lah yang selalu menjahit semua baju2 kurung ku waktu tu sehingga aku ditukarkan selepas 12 tahun berada di jabatan itu...selepas berpisah dr jabatan tu kami masih lagi bertemu di kenduri keluarga..dan smpai la saat arwah bersara dan mengikut anak2nya tinggal di Shah Alam...arwah jatuh sakit pun aku ketahui lebihkurang bulan lepas je...ingt dalam minggu ni nak aku lawati arwah..tapi apakan daya..Allah lebih sayangkannya...tiada la rezeki aku untuk bertemunya...semoga roh arwah ditempatkan disisi para solehin...dan dirahmati Allah...Al Fatihah...

No comments:

Post a Comment