Friday, September 13, 2013

Destinasi percutian....

oooo..hari ni baru dapat ruang untuk publish bab ni...bab pergi bercuti Mei lalu...... dah lama sebenarnya tak pegi kemana-mana...banyak halangan dan kekangan masa...dan..yang penting ongkos nya....

Entah cam ne tiba-tiba teringat janji  dan cuti sem adib dah bermula aku pon cuba2 lah gatal tangan search web untuk tinjau2 tiket di laman yang mampu bagi aku "everyone can fly"...AirAsia...

Aku pilih destinasi dekat je..yang tak payah guna paspot...dan kebetulan adik aku zariza pon dok disana, janji adib dapat rasa lah naik belon bab kata orang Sabah...jadi beli le tiket g Sabah. 
Dah beli tiket untuk aku dan adib...teringat pula kat Muiz dan kakngah syahirah  ( 2 ankbuah aku yang aku rasa fre masa tu ...mereka nak join sekali)selesai beli 4 tiket, kebetulan pulak anakbuah aku yang di matrik dah habis exam nak join jugak...jadi kami ber5 pun sepakat bercuti ke Sabah pada 3 Mei hingga 7 Mei baru-baru ni...destinasi ke rumah adik aku Zariza......

Perkara utama dalam benok aku dalam sejak beli tiket tu adalah , "macam mana nk ke LCCT...aduhhh...yang aku pasti memang tak ada orang akan kami kesana dan membenarkan aku drive kesana nnti.....

Sehari sebelum perjalanan ke Kuala Lumpur untuk ke Lcct..jenoh la aku search web cm mana nak kesana..ada blog yang memberi maklumat berguna untuk aku ikuti kerana keadaan sekarang sudah banyak berbeza....yang aku pasti banyak kemudahan canggih yang disediakan......

Destinasi perjalanan kami bermula......

8.00 -   Menaiki bas dari Terminal Ktn ke Station bas Jalan Pekeliling
  Kuala Lumpur ( oleh kerana bas plusliner pilihan aku tiada tiket                 maka aku pilih Transnasional  - adalah pulok cite masa nk naik bas ni..smpai terminal jam 7.45 pg..aku pstikan yang anak2 buah dh smpai...Muiz ada, along firdaus ada..kakngah ni mana ya...terus hubungi....jawapan yg diterima..           " kakngah baru bangun ni."..terkejut aku seketika, tapi cuba tenangkan hati....  " long g je la dulu, nnti kakngah ambik tiket bas dan tunggu kt pekeliling"....aduhhh...cm ne ni...bas dh nk berlepas, sempat juga dpt pandangan dari en suami, " tya pemandu bas rehat kt mana, dan suruh je kakngah g kt situ"....aku hubungi kakngah dan bagi tau yg bas akan rehat di RnR Temerloh...dan disitulah kakngah dihantar oleh abahnya..kakngah bernasib baik sbb kebetulan abahnya balik dan baru je beli keta  untuk dia..heheheh..jadi kangah naik lah bas ke KL di station rnr Temerloh.....
Smpai di Stesyen bus Pekeliling @ Titiwangsa..ambik tiket KL Monarail untuk ke KL Central...oleh kerana masing2 dh lapo kami pilih untuk makan kt situ dulu sblm pilih untuk naik train je ke Lcct..so beli lah tiket KL transit..untuk ke LCCT..kena beli tiket ke Salak Tinggi dan smpai sana kena naik bas dlm 30 minit ke Lcct...dan kami terbang ke Sabah pada kul 5.25 petang...
agak kecewa dihati jugak lah kerana percutian ni diganggu oleh PRU13..hehehe..tiket dibeli awal2 lagi kan...so, byk masa dirumah je dan ditempat2 berdekatan je..memandangkan adikipar pulak balik ke semenanjung untuk mengundi..apa lagi nk kuar sebarangan takut jugak la ..bimbang suasana PRU 13 ni..apa2 pun terima kasih pada adikku Zariza kerana susahpayah melayan kami semua...Jika ada kelapangan dan ruang masa yang sesuai...Insya Allah... destinasi ni sentiasa dihati untuk dilawati....
 

No comments:

Post a Comment