Friday, January 22, 2010

MAHKAMAH

Akhirnya aku ke mahkamah jua..semalam pagi & petang 21 Jan 2010..dan seterusnya hari ni hadiri bicara kenalan satu pejabat..sebenarnya selama ini aku memang tidak pernah ikut pun kes tu...tk pernah pun pergi untuk mendengar atau melihat
bkn nya tidak mahu ikuti kes tu...tapi mahkamah tu sebenarnya mengingatkan aku kisah2 silam sewaktu menyelesaikan masalah yang aku hadapi dek kerana keadaan yang menimpa adik lelaki aku....sepanjang hidup dia menjadi OKT....apa2 hal berkaitan mahkamah...dulu2 aku le yang kena pergi...jadi rasa macam tak nak pergi dah lagi kesitu...
Hari ni juga aku ketahui kadangnya mahkamah di dunia ini bukan lah yang seadil2 nya dan kadangnya tidak ditakuti lagi....kerana apa2 tuduhan pun semua nya boleh dipertikai, diputarbelitkan...dan di hujahkan menjadi sesuatu keputusan yang kadangnya memeranjatkan.......sabar saja lah bagi orang2 yang terlibat ....Ingat lah Allah bersama-sama orang yang benar dan teranaiya....

4 comments:

  1. Syukur pada Allah kerana kami mempunyai kakak seperti Mek.... terimakasih jugak atas kasih sayang Mek.

    ReplyDelete
  2. semoga kes semua tabah hadapi keputusan yg memeranjatkan ni..

    ReplyDelete
  3. Bila baca kisah long ni...sebak rasa dihati..bergenang air mata, mengenangkan pengorbanan long. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya. Semoga long mendapat rahmat dunia dan akhirat.Amin....

    ReplyDelete
  4. Elken Spirulina 250tablets = RM90.00
    Lactose = 2 peket rm50.00
    untuk percubaan. Kalu ok boleh continue jer makan. Tapi Insyallah ok punyer. Kalu ada masa boleh saya jumper ngan kawan long.

    ReplyDelete