Sunday, January 24, 2010

KEM PLKN INDERA PAHLAWAN, JENGKA












Hari ni aku, mekni dan adik bersama keluarga ke tempat kakngah menjalani program khidmat negara di ..Kem Indera Pahlawan Jengka....bertolak dalam pukul 9 pagi..ps berhenti sarapan dan tunggu adik di RNR Gambang..akhirnya kami sampai dalam jam 12 tengahari...cuaca agak panas....tempat nya pun tanpa banyak pokok besar yang boleh melindungi ...turut sama juga Mak, Along Eka dan Era. Berkumpul di tempat khas di kem ini...apa lagi ...juadah yang kami bawa di nikmati bersama hilai tawa gembira ...berbagai ragam anak2 buah...
Dari kem ini ...kami semua singgah rumah nenek/atuk Along dan Kakngah di Jengka 7....keduanya gembira menerima kedatangan kami...lepas solat zohor...dan minum2 ...kami beredar pulang dengan rasa yang agak tidak puas menikmati suasana kedamaian sekeliling rumah yang dipenuhi pasu2 yang berisi sayur2an....dan sempat juga diberi ole2...terung dan pisang ..terima kasih ...insyaallah kami tentu akan datang lagi....


7 comments:

  1. Heeeee jealous aku ....mana aci macam niiiiii.

    ReplyDelete
  2. Timekasih banyak2 kat Mek,Abang Long,Abang chik,Chik,Zul,Adik,dan emak..kerana pi jengok kak ngah dan jugak Emak dan Ayah kat Jengka 7.Kakak aku yang tu siap masak nasi beriani lagi,Ia lah nak harapkan saper lagi kalau aku tak harapkan adik beradik aku kan kan hehehe.

    ReplyDelete
  3. jgn jealous ler... lain kali dapat duit banyak sama2 kita g qatar berkelah kat sane plak...mungkin sekali dalam seumur hidup kalu g pun..maklum lah tiketnye mahal. Entah dapat tak pergi tak tau ler...

    Mak, sebenarnya tak tau kat tempat k.ngah ada tempat untuk bersantai. Sebab tu la mak tak lagi beria2 dari long. Kalu dia tau habis semua mak bawak..hehehe. tu mak yang cakap. mungkin 3 hari 2 malam kot menginap kat situ. hahaha

    ReplyDelete
  4. Pada hari dia orang pergi tu, aku pun rasa nak pergi sekali, nak sangat aku berkumpul ramai2 makan2 bersama family. Kereta aku tak berapa sedap. Lagi pun Along Eka tak bawak kereta, dia pun tumpang ngan cik. Kalu aku dan anak-anak aku pergi mesti tak muat punye. Insyallah kalu dia orang nak pergi lain kali, aku nak ikut!!!!!

    ReplyDelete
  5. Awalnya tk tau mak nk g..tidak memang suruh je mak buat kueh puteri ayu dia tu...dan beli akak Su Ton banyak2...nanti la ..nk g lagi rasanya...tapi bila ya?????

    ReplyDelete
  6. Kalau nak gi ..cakaplah,aku boleh sponser nasi dagang.bukan aku buat laaa tapi mekna hahaha.cakap awal awal..aku masuk kan duit..cakap je berapa gantang.

    ReplyDelete
  7. mcm knl je yg dlm gambar tu. ni kem plkn indera pahlawan kan? siri 7 kump 1 2010 ke? kakngah kau tu kompeni bravo eyh?

    ReplyDelete