Friday, September 24, 2010

PENGHUNI SETENGAH ABAD....

Aku view kan post ni sempena hari lahir yang ke 50 tiga hari lepas walaupun tiada sambutan yang diraikan....biasa lah...terima kasih pada adik2 anak2 buah saudara mara sahabat dan rakan yang sudi mendoakan aku diruangan FB.....
Syukur Alhamdulillah ..syukur kepada Allah kerana memberi peluang menjadi penghuni dunia ini hingga saat ini ...21 September 2010...genap 50 tahun aku hidup setelah mak melahirkan aku pada 21 September 1960 , hidup dengan penuh kasihsayang bersama mak/ayah dengan dikelilingi oleh 10 orang adik perempuan dan 3 orang adik lelaki...betapa berertinya makayah dan adik2 dalam hidup aku...banyak kenangan manis pahit yang dilalui bersama dalam mengharungi kehidupan yang penuh dugaan dan cabaran ini....terutama pemergian ayah pada 22 Januari 2005 tidak mungkin luput dari ingatan....kenangan bersamanya tetap segar..dan ayah tetap ujud dihati aku hingga nafas aku terhenti.......moga ayah dirahmati Allah swt dan ditempatkan disisi orang2 yang soleh ....AL - FATIHAH...
Sempena sambutan Jubli emas genap setengah abad hidup aku ni...memang banyak sebenarnya kenangan, cerita, dugaan...manis pahit sedih sepi sunyi sakit ....dirasai..dilalui...dideritai...dan akhirnya disimpan dilubuk, disudut hati...cabaran demi cabaran datang .....badai ribut melanda.....aku harungi dengan penuh sabar...tabah...walaupun kadang kala aku kalah dengan airmata ......hidup ni memang perlu banyak pengorbanan...kena berkorban....banyak memikirkan kepentingan orang lain dari diri sendiri.....
Perjalanan kehidupan yang panjang selama 50 tahun ini begitu banyak menyimpan sejarah...sejarah kisah semasa kanak2, remaja, dewasa dan hingga kini berkeluarga...
dalam perjalanan hidup dipentas dunia ini..... yang pasti dapat aku simpulkan adalah perbuatan baik akan dibalas baik..dan jahat akan tetap dibalas jahat ..tak kira lah cepat atau lambat pembalasan akan tetap diterima.... pembalasan dari Allah SWT...Yang Maha Mengetahui, Yang Maha Adil ..Yang Maha Mengasihi......Amin....


1 comment:

  1. kehidupan anak2 kita begitu jauh berbeza dgn apa yg kita alami dulu hatta ada adik2 kita pun tak begitu merasai perit jerih susah keluarga kita dulu. Berkat mak ayah kita dpt kita hidup senang walaupun tak mewah. Klu dikenang zaman susah dulu memang akan mengalirkan airmata.

    ReplyDelete