Monday, September 13, 2010

hawa dinginnnnnnnnnn...............

Dibilik sempit ....aku sendirian...entah kemana dia....dan entah apa yang dibuat oleh dia...yang pasti keadaan begitu hangat...panas...mengantuk....dan tak selesa nak buat kerja....
sebenarnya ni adalah situasi aku sekarang...pada 4 syawal ni...dh mula kerja....orang pun tk ramai kt dalam pejabat ni....di unit aku cuma 3 orang aja datang bekerja...dia yang sorang tu dh hilang balik umah mandi d solat katanya....belum lagi nmpak muka...dia yang tinggal lagi tu msh dok dlm bilik mcm aku jgk....dengan tingkap yang terbuka untuk membiarkan angin masuk....wlpun angin tu malu2 untuk terjah bilik aku....mana dia hawa dingin ni...tadi dtg kerja aku bayangkan yang aku akan kesejukan dik tk ada org ramai hari ni....hai nmpaknya lain pulak jadinya........
serba salah dibuat nya...resah...mmg resah...capai kerja....tk jadi gak...ngantuk...capai buku untuk baca lagi lah ngantuk nya....jadi elok la aku mula buka blog semula .....lama dh lupa blog sejak fb wujud ni.......lagipun JPN tak benar fb oii.....mau tk mau aku buka blog di dlm bilik sempit tnpa hawa dingin ni...wat catitan hilangkan mengantuk dan menunggu balik ofis sbb tk tahan panas tnpa hawa dingin....he..he..he..kt dunia ni gini pun tk tahan kan.......bukan tk tahan....tahan.....tapi tk leh lah nk wat kerja....lebih2 lagi aku puasa ganti..... resah...resah....dengan suara aku yang serak d sekali sekala sakit .....entah le..

Hari ni jugak pada jam 11 pagi tadi...aku bergegas ke HTAA....dimaklumkan oleh adik aku yang kawan aku Zainun tengah nazak....rupanya sesampai aku di ruang paking HTAA aku diberitahu Zainun telah pun kembali kerahmahtullah....
AL-Fatihah ........moga rohnya dirahmati Allah dan diletakkan disisi org2 yang soleh.... Nun...kwan lama semasa aku bertugas di Bhg Letak Kereta..MPK...kami sama2 anak sulung dari adik beradik yang ramai...jadi mmg bnyk la persamaan nya dari segi tanggungan dan kehidupan harian...dh kadang aku terfikir kenapa kami ber2 susah untuk memiliki cahaya mata ....kesian Nun tidak dikurniakan cahaya mata hingga kini...dan aku pula, hnya lah satu selepas lapan tahun berkhwin...Hanya Allah yang mengetahui akan hikmah yang diberikan kepada hambaNya....aku redha...dan harap Nun pun redha...yang pasti kini adik2 semua menghargai akan kami ber2..walaupun bukan itu yang dipinta... ....Amin.....

No comments:

Post a Comment