Wednesday, November 16, 2011

Adib...UiTM...


Alhamdulillah...syukur kehadrat Allah SWT diatas limpah kurniaNYA...mengabulkan doa ku agar anak ku dapat melanjutkan pelajaran hingga ke peringkat pengajian tinggi....
Hari ini aku ...16 November 2011..adib mendaftar di UiTM Jengka... sebagai siswa baru aku doakan agar adib akan belajar sungguh2 bagi mencapai cita-citanya ..dan berharap agar dia tidak akan  melupakan janji2 nya untuk menumpukan sepenuh perhatian kepada pelajaran dan seterusnya merealisasikan segala impian nya suatu hari nanti...

Sebelum dapat masuk Uitm ni ..adib dapat tawaran belajo di Kolej Profesional Mara ...lbihkurang 5 minit je dari umah ...dan setiap minggu akan balik umah dan setiap hari kalu aku nak aku bleh jenguk ...tu pun aku rasa mcm sedih ingatkan dia....tak pernah pisah lagi ...dekat je jadi perasaan tu tak la teruk sangat ingatkan nya...

Selepas adib mohon masuk Uitm Julai 2011 , dan akhirnya diterima masuk...aku rasa gembira  + sedih...gembira sbb akhirnya apa yang adib nak dh dapat...dan sedih kerana akan berpisah jauh ngan adib..

                                           Semalam  sehari seblm daftar.....

kelam kabut juga fikirkan kesihatan adib...demam yang melanda adib dari Jumaat lepas hingga semalam tak kebah2 pun...aku risau...ajak adib ke Klinik Pesakit Luar ...ambik darah...dan adib suspect denggi...terkejut + risau pulak....doc suruh ambik  darah lagi esoknya sedangkan esok nya kena daftar kt uitm Jengka... doc juga beri 2 hari MC...celaru jugak la fikirkan nya...nk daftar cepat sbb nak dapat bilik dan tempat yang selesa seblm dipilih orang lain....ertikata nk smpai awal/dulu la kononnya...nasib juga ada kakngah syahirah..leh jugak wat berbincang bab ni perlahan2....jadi aku pun ambil keputusan dulukan ujian darah adib dari segala2 nya..

Hari ni ...sebelum bertolak ..awal pagi aku ke klinik dulu untuk ambik darah adib bagi mengesan atau mengesahkan denggi tu wujud dlm badannya...Alhamdulillah..syukur sangat2 ..dia tidak mengidap denggi..demam biasa dan batuk sahaja...agak lama jugalah sesi ambik darah d jumpa doc semula tu...lebihkurang 1 jam setengah aku selesai urusan kt klinik tu..dan terus bertolak ke UItm dalam jam 10 pagi...dan Allah mempermudahkan segala urusan aku..kerisauan untuk dapat bilik atau memilih kedudukan selesa dibilik selesai apabila segala perjalanan kesitu dipermudahkan Allah..ya la dpat masuk bilik lebih dulu dan dapatlah pilih katil dan almari dulu... biasa lah tu..kt bilik tu pun..mujur lah ada kakngah syahirah tolong kemaskan barang2 adib kerana dia masih demam lagi...segala2nya terpaksa aku dan kakngah tolong....terima kasih kakngah....tolong adib settle mana yg patut semalam....
kadang tu aku rasa mcm semacam je sbb selalu cite dan tulis kt blog ni cite2 cm ni...maklumlah aku ada sorang je zuriat...jadi elok ke tk ke aku tetap akan bangga dan syukur kerana Allah kurnia juga wlpun seorang...dan sentiasa bangga melahirkan dan menjadi emak adib.....satu2nya.....

No comments:

Post a Comment